miércoles, 19 de junio de 2013

Sirena

Crecí en la selva, en una ciudad rodeada de ríos. Era imposible no creer en las sirenas, especialmente cuando Manuelita me contaba que su hermano fue raptado por una.

Me acuerdo que de pequeña pretendía ser una sirena en las piscinas en las que tocara nadar. Esta más que decir que, de niña, mi película favorita era "La Sirenita".

Bueno, todo esto para decir que ando obsesa, desde que tengo uso de razón, con estos seres. Así que cuando me falta inspiración en mis inconclusos proyectos dibujo una sirena para ver si me relajo.

*EN

I grew up in the jungle, in a city surrounded by rivers. It was impossible not to believe in mermaids, especially when Manuelita told me that his brother was kidnapped by one.

I remember that as a kid I always pretended to be a mermaid in the pools where I used to swim. I think is obvious to say that, as a child, my favorite movie was "The Little Mermaid".

Well, all this to say that I'm obsessed, since I have use of reason, with these beings. So when I need inspiration in my unfinished projects I draw mermaids to see if I relax, and if something comes out.








No hay comentarios: